Planuri de drum – India pe dreapta, sau pe stanga?

Asta-i (era) intrebarea. Unde sa mergem? Ce sa vedem? Unde sa stam? Cu ce si cat o sa fim pe drum? O gramada de intrebari, multime de variante de raspuns. Ne era clar ca vrem sa misunam cat mai mult, dar totusi, cat de cat era bine sa avem si oaresice idee.

Ne-am lamurit repede cu ce nu cand am aflat ca pentru unele trenuri este recomandat sa faci rezervare si cu 2 luni in avans pentru a nu te trezi ca nu ai loc liber. Prin urmare ne-a trecut de ideea tren si/sau autobuz (situatia este similara). Stiu ca pare absurd dar, desi India are in functiune una dintre cele mai mari retele de cai ferate din lume (intra lejer in Top 5), tot India are si un trafic zilnic infernal: peste 23 milioane de calatori si aproape 3 milioane de tone de marfa, zilnic, in 2013-2014 (sursa: http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Railways). Suna fabulos, asa-i? Cand am citit cifrele astea incepeam sa intelegem ca sloganul “Incredible India” nu-i chiar o inventie. Ceea ce este foarte interesant este ca reteaua asta absolut gigantica functioneaza mult mai bine decat ne-am fi asteptat – in orice caz, mult mai bine decat CFR. Totusi, ca sa evitam surpizele neplacute, ne-am hotarat sa nu ne bazam pe trenuri/autobuze decat pentru deplasari la nivel local. Nu de alta dar zau nu aveam de gand sa ne planificam pe zile si ore chiar toata calatoria. Prin urmare, am hotarat ca mijlocul de transport sa fie motocicleta – si daca tot urma sa ne plimbam intr-un taram de leganda, am ales un motor pe masura: legendara Royal Enfield (Bullet), motor de conceptie britanica de prin anii 1950. Voi mai tot povesti despre Bikeyji (asa cum avea sa se numeasca intr-un final) dar amu sa revin la planificari.

Prima propunere de traseu IndiaIn prim plan o fost sa lasam totul la inspiratia de moment: aterizam in New Delhi si mai apoi vedem ce-om face, pas cu pas. Nu suna rau dar si mai bine ar fi fost sa avem cat de cat idee pe unde am putea sa merem. Prin urmare am facut o lista de-a valma cu locuri, orase si zone din India pe care ne-ar fi placut sa le vedem, regula de baza fiind: fara nici o retinere, ia de pune pe lista daca tot ti-o trecut prin cap :D. Cam asa am ajuns la “traseul” alaturat, o tura lejera de vara, de aproximativ 7.000 de Km. Mno, amu ar trebui sa va zic ca primul sfat al prietenilor care or mai fost in India pentru perioade mai lungi, o fost: nu va programati sa ajungeti in prea multe locuri, ca nu o sa va ajunga timpul si o sa fiti mereu pe fuga. Dupa cum se vede, i-am si ascultat :D. Lista nu avea decat 66 de repere (este disponibila daca va poate ajuta in vreun fel) – cam atunci am inteles ca a “vizita” India nu-i chiar o joaca si, desi nu parea asa, timpul avut la dispozitie era infim. La scurt timp dupa ce am ajuns in India am si inteles ca vom reveni, cu siguranta.

Asa ca am trecut la optimizari, cam fara tragere de inima. Partea proasta este ca, la cum voiam eu sa iasa un circuit, nu prea aveam de unde sa scot prea mari economii. Pana la urma a venit Adina cu ideea geniala de a combina mijloacele de transport – adica, ne plimbam noi cu motorul, dar de ce sa nu plimbam si motorul cu trenul? Joac-o p’asta :D. Partea simpatica este ca nu suntem noi singurii nebuni pe lume, in India chestia asta cu transportat motocicleta cu trenul se intampla frecvent. No buuuuun, hai ca acum avem de lucru.

Si tot asa, prin variante intermediare de genul: Delhi – Trivandrum cu tren, apoi Trivandrum, Kottur, Kochi, Agonda, Kolad, Jaisalmer, Phalodi, Jodhpur, Pushkar, Jaipur, Alwar, Delhi – in total cam 4.000 Km cu motorul si 3.000 Km cu trenul, am tot incercat si negociat pana cand am ajuns la un acord. Evident, am facut eu ce am facut si am tot tras sa iasa un traseu cat mai lung.  Asta, insa, dupa nu putine schimburi de mailuri, dupa cum se vede mai jos:

Propunere Traseu India

Propunere Traseu IndiaPana la urma varianta finala suna cam asa: New Delhi – Trivandrum pe tren, 3.000 Km, apoi: Trivandrum – Kottoor – Periyar Reservation – Kochi – Agonda (Goa) – Pune – Jodhpur (Rajasthan) – Jaisalmer – Phalodi – Bikaner – Jaipur – Agra – New Delhi. Adica ~4.500 Km de drum, pe motor, daca toate mergeau bine.

Si au mers, caci pana la urma am facut un total de peste 5.000 Km pe motor, pe langa cei 3.000 Km cu trenul. Mno, as zice ca, macar in ce priveste distanta, planul de acasa s-o nimerit cu cel din targ. Traseul final a fost, evident, diferit de cel planuit de noi – am avut si o mana de ajutor in acest sens, in persoana lui Thomas, prietenul nostru protectiv din tren.

Despre calatoria cu trenul in India si prietenii facuti in acele 3 zile povestim mai tarziu oleaca, ca iar m-am intins :P.

Planuri de traseu - tren - India

Marian

I look like a regular person. I live like a regular person. I even speak like a regular person (sometimes). But my inner core is made from the souls of the past nomads. I wander, I get lost, very often I get sidetracked. But I never stray too far from my nomadic core. It is who I am. I’m always looking to get past borders, limits and “no, you should not”s or “you should”s. I’m always searching, always longing, even though I know there is no end, there is no final answer. But all my quests are taking me closer to my own people: you, the other nomads of this world. And I’m always grateful when I get to meet you. You, the nomads of this world, are the fabric of true life. A shared story, a shared cup of tea or stale piece of bread from last month, a smile or just a simple welcome, a shared dream – this is what travelling is all about for me. Welcome to my world – welcome to my fantasy.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.